Dankzij een aantal aanpassingen in de frequenties bij Canal Digitaal kan het voorkomen dat u geen tv-ontvangst meer heeft. Bij Oyster en Teleco schotels kunnen de problemen verholpen worden met een software-update. Hieronder de handelingen die u zelf kunt uitvoeren om ervoor te zorgen dat u weer tv kunt kijken.
Oudere types of andere merken schotels
Als u in bezit bent van een ouder type of ander merk schotel zal dit leiden tot update problemen. Helaas kunnen wij dit niet voor u oplossen.
Wanneer u een Oyster schotel heeft kunnen de volgende handelingen worden uitgevoerd om ervoor te zorgen dat u de juiste instellingen heeft:
Stap 1: Download de ‘Ten Haaft’ app op uw smartphone.
Stap 2: Scan de QR-code van de besturingsbox. De sticker met de QR-code zit op de achterzijde van de besturingsbox geplakt. De box is een zwart kastje dat altijd in de buurt van de schotel in een bovenkastje gemonteerd is. De besturingsbox wordt ook wel de Feature Box genoemd.
Stap 3: Met het scannen van de QR-code kan de update via de instellingen worden uitgevoerd. In sommige gevallen zal de zenderlijst opnieuw ingeladen moeten worden.
Voor meer informatie kunt u onderstaande handleiding downloaden.
Bij het updaten van een Teleco schotel kunnen de volgende handelingen worden uitgevoerd:
Stap 1: Download de ‘Teleco’ app op uw smartphone.
Stap 2: Op de besturingsbox zit een knop ‘bluetooth’. Om de besturingsbox te koppelen aan de telefoon dient u deze knop in te drukken. Bij Teleco is de besturingsbox een wit kastje.
Stap 3: Via de instellingen in de app kunt u de update downloaden en uitvoeren.
Voor meer informatie, handleidingen en updates, kunt u terecht op de website van Teleco.
Teleco support